Salgsbetingelser
Kostveiledning og ernæringsterapi
Kjøp av konsultasjonspakker
- Avtalen anses som bindende når kjøpet er gjennomført.
- Det er 14. dagers angrefrist etter gjennomført kjøp. Hvis den første konsultasjonen er planlagt i denne perioden, gjelder angreretten frem til 24 timer før denne.
- Konsultasjonspakke betales i forkant på nettsiden via betalingsløsning levert av Stripe.
- Booking av første konsultasjon kan gjøres når kjøpet er gjennomført.
- Dersom kunden ønsker å avslutte behandlingen før alle konsultasjonene er avholdt, tilbakebetales 50% av resterende beløp (betalingsgebyr blir ikke tilbakebetalt).
Kjøp av en enkelt oppfølgingskonsultasjon
- Denne typen konsultasjon kan betales via Vipps i etterkant av timen.
- Kjøp av denne typen konsultasjon forutsetter gjennomført startpakke.
Bestilling og avbestilling av konsultasjoner
- Avbestilling av konsultasjon må gjøres senest kl. 14 virkedagen før din avtalte tid. Det betyr at mandagskonsultasjoner må avbestilles senest fredag kl. 14.
- Ved avbestilling etter denne fristen, må timen betales i sin helhet/et klipp av klippekortet blir trukket.
- Avbestillingsreglene gjelder også ved fravær på grunn av sykt barn eller egen sykdom, med mindre sykemelding kan fremvises
Kjøp av tester
- Ved kjøp av tester gjennom OptiKost, må betalingen registreres før testen bestilles fra leverandør.
Kurs og foredrag
Felles for alle kurs og foredrag
- Avtalen er bindende når aksept av tilbudet er mottatt.
- Ved avbestilling frem til 14 dager før kursdato innvilges full refusjon. Eventuelle gebyrer fra betalingstjenester eller billettutsalgssteder refunderes ikke.
- Ved avbestilling senere enn 14 dager før kursdato innvilges ikke refusjon, men kurset kan om ønskelig flyttes til en annen dato.
- Sykdom hos kunde, eller andre forhold utenfor vår kontroll, gir ikke rett til refusjon, med mindre det er spesifikt oppgitt.
- Reisekostnader utenfor Oslo dekkes av kunden.
- Ved sykdom hos kursleder, innvilges full refusjon eller kurset flyttes til en annen dato.
- OptiKost er ikke ansvarlig for kursdeltakeres merkostnader (f.eks. reiseutgifter) i slike tilfeller.
- Forfall er fakturadato + 10 dager.
Betingelser som gjelder kurs over flere ganger som arrangeres av bedrift
- Bedriften er ansvarlig for å registrere påmeldinger, sette tidspunkt og booke egnet lokale.
- Bedriften avgjør selv hvordan kursavgiften per deltaker fordeles og krever inn en evt. egenandel fra deltakerne.
- OptiKost sender én faktura for totalt antall deltakere.
- Ved sykdom hos kursleder flyttes kurset som skulle vært den dagen til en annen dato.
Betingelser som gjelder kurs over flere ganger som arrangeres av OptiKost
- Kurs betales i forkant via betalingsløsning på nettsiden levert av Stripe.
- Bestillingen er bindende ved påmelding, men følgende fleksibilitet tilbys:
- Ved avbestilling inntil 14 dager før kursdato innvilges full refusjon.
- Ved avbestilling mindre enn 14 dager før kursdato innvilges ingen refusjon, men plassen kan overtas av noen andre.
- Sykdom hos deltaker gir ikke rett til refusjon.